Mijn blog wordt Engels

Huh? Wat? Engels?! Ja, Engels! Ik heb een hoop uit te leggen. Mijn blog wordt vanaf vandaag Engels en dit zal de laatste post zijn die in het Nederlands is. Waarom? Ik zal het je vertellen.

Zoals jullie weten is Saskia van Saskia’s Bookshelf mijn beste vriendin en we hebben vaak gesprekken over onze blogs. Zo zat Saskia een paar maanden terug in dubio of ze haar blog in plaats van Nederlands gewoon niet Engels ging maken en toen begon het te prikkelen bij mij. Ik begon te denken en dacht, waarom zal ik mij blog niet gewoon Engels maken? Ik zette alle redenen op een rijtje.

Ik heb een enorme obsessie met de Engelse taal en alle dingen die met Engels te maken hebben. Ik bedoel ik lees Engelse boeken, kijk Engelse series (zonder ondertiteling), heb een Engels Instagram en Goodreads account en het is nog altijd mijn droom om Amerika eens te mogen bezoeken (en stiekem ook Groot-Brittannië, Nieuw-Zeeland en Australië maar dat even ter zijde). Ik denk dat het nu wel duidelijk is, haha!

Nog een reden waarom ik mijn blog Engels ga maken is dat ik vaak recensie exemplaren krijg van Netgalley en het daarbij handiger is dat ook mijn recensies Engels zijn. Ja oké, ik post die Engelse recensies natuurlijk op Netgalley zelf én ook op Goodreads, maar het zou nog fijner zijn voor mezelf (maar ook voor Netgalley) dat die Engelse recensies ook op mijn blog staan.

Daarnaast is mijn Instagram ook Engels en met mijn bijna 1400 volgers zitten daar een hoop mensen bij die geen Nederlands kunnen. Ik vind het dan ook eigenlijk best lullig van mezelf dat iemand moeite doet om mijn blog te bezoeken terwijl ik al mijn recensies in het Nederlands schrijf en zij er dus niets van kunnen lezen.. als mijn blog Engels is sluit het gewoon veel beter aan op mijn Instagram.

En ten slotte; hoe kan je beter met mensen communiceren dan in het Engels? Zo’n beetje iedereen in onze community begrijpt en kan Engels en zo kan je dus veel beter met mensen in contact komen. Het lijkt mij ontzettend leuk om met allerlei mensen over de wereld in contact te komen die ook booklovers zijn (dat doe ik nu al op Instagram) maar het is nog leuker om die liefde voor boeken te kunnen delen met een blog!

Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen uitleggen waarom mijn blog Engels wordt en hopelijk vinden de meesten het niet erg. From now on it’s gonna be all English and I hope to see you next week! 🙂

3 thoughts on “Mijn blog wordt Engels

  1. Super! Ik denk dat mijn Engelse woordenschat nog niet uitgebreid genoeg is, maar anders zou ik het ook doen op RabbitBookz. Gelukkig kan ik het net zo goed lezen als Nederlands, dus yaaay!
    Goed bezig!

    Liked by 1 person

  2. Nice! Het is dat my grammar sucks, maar anders zou ik dat misschien ook wel doen (maar dan beide talen, denk ik, gewoon omdat mijn ‘Nederlandse schrijfvaardigheid’ ook een beetje bij moet blijven, vind ik dan). Ben benieuwd of je hierdoor ook meer (en ander) publiek gaat krijgen. Will you keep us posted? 🙂 Good luck!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

