9 dingen die je kunt doen tijdens de (reken)les

Ik wilde voor vandaag eigenlijk een post maken over Yalfest, maar aangezien social media vol staat met posts en er ook een hoop gezegd over gezegd wordt heb ik besloten mijn woorden daar niet aan vuil te maken (maar mocht je een verslagje van mij willen over de dag of een post over de goodiebag, dan maak ik die met liefde). Ik vind gewoon dat iedereen elkaar in zijn waarde moet laten en iedereen andermans zijn mening moet accepteren (vrijheid van meningsuiting toch?!) Dat kan natuurlijk op een hoop verschillende manieren maar laten we alsjeblieft aardig tegen elkaar blijven!

Dus voor vandaag kwam ik samen met mijn vriendin Justien op een leuk maar heel ander idee. We waren gisteren aan het Skypen en ik kwam erachter dat ik nog een post moest schrijven voor vandaag, waar Justien op zei: “Maar we hebben morgen rekenen!”. En natuurlijk, waarom geen blogpost schrijven onder de rekenles? Justien en ik zijn namelijk de besten als het gaat om afwijkend gedrag rondom rekensommen maken. We zijn overigens de twee beste van de klas en mogen altijd op de gang zitten. Maar denk je nou echt dat wij echt met rekenen bezig gaan? Dacht het niet. Hier zijn een heleboel dingen die wij doen tijdens de rekenles maar ook misschien tips wat jij kan doen om je (reken)les op te leuken 😉

  1. Muziek luisteren

Als eerste luisteren wij natuurlijk altijd muziek, want op een saaie gang zitten met een doodse stilte om je heen is niets.. Spotify is onze grootste vriend.

  1. Playbacken en djensen

En bij muziek luisteren hoort natuurlijk ook playbacken en/of keihard meezingen – natuurlijk niet te hard want dan kan de hele school meegenieten. Hierbij moet je wel opletten dat je niet keihard meezingt als de leraar opeens komt langswapperen. Dit is mij namelijk een keer overkomen en de leraar keek me aan alsof ik compleet gestoord was (maarja, dat ben ik natuurlijk ook). Ook dansen we heel vaak mee met de muziek want ja, dat is gewoon leuk.

  1. Snapchat

Snapchat staat ook op de lijst als het gaat om afwijkend gedrag. Ik geloof dat we van elke rekenles een aparte selfie hebben.. volgens mij kunnen we er een heel fotoboek van maken. Ook leuk is het om de effecten volop uit te proberen en daar natuurlijk heel hard om te gaan lachen.

  1. Boeken lezen

Ja, ook dat heb ik een paar keer gedaan tijdens de rekenles. Ik was toen gewoon zo in mijn verhaal dat ik echt niet kon stoppen met lezen en wanneer is een betere tijd dan tijdens de rekenles..

  1. Blogposts schrijven

Let’s be honest.. we’ve all been there. We hebben allemaal wel eens gehad dat je op dezelfde dag nog een post moest schrijven omdat je simpelweg gewoon niets wist om te schrijven óf omdat je er gewoon te lui voor was. Op dit moment ben ik ook gewoon een blogpost aan het schrijven tijdens de rekenles. Maar straks ga ik wel gewoon weer braaf aan de slag hoor.. 😉

  1. Levensverhalen vertellen

Vooral in de allereerste lessen toen we elkaar nog niet zo goed kenden vertelden we van alles om elkaars leven een beetje beter te kunnen begrijpen. Sommige lessen gingen gewoon helemaal over één onderwerp en we konden nog wel uren doorpraten. Jammer dat een les maar anderhalf uur duurt.

  1. Jongens stalken

Vooral Justien is hier heel goed in, ze weet alles en iedereen op Facebook of Instagram te vinden. Vaak komen hier (ik quote Justien) ‘sappige verhaaltjes’ uit.

  1. YouTube

Wat we ook wel eens gedaan hebben is hele grappige filmpjes op YouTube opzoeken en daar helemaal stuk om liggen.

  1. Series kijken

Ik kijk ook wel eens series tijdens de rekenles omdat ik gewoon niet op de nieuwe aflevering kan wachten totdat ik thuis ben.


Ik kan nog wel uren doorpraten over wat we allemaal nog meer doen maar ik denk dat dit al een behoorlijk lijstje is. Hopelijk vond je dit een leuke post en als je toch nog een post wil zien over Yalfest, laat het me dan even weten in de reacties!

One thought on “9 dingen die je kunt doen tijdens de (reken)les

Leave a Reply

