6 boeken die ik graag wil herlezen

We hebben allemaal wel zo onze favoriete boeken en die lezen we natuurlijk wel meer dan één keer. Omdat ik nog niet zo lang in de boekenwereld bekend ben (zo’n twee en een half jaar) lees ik eigenlijk een boek maar één keer, omdat ik graag ook alle andere leuke boeken wil lezen. Maar omdat ik nu al een heel eind verder ben en al een hoop boeken heb gelezen, wil ik beginnen met het herlezen van mijn (favoriete) boeken! Ik heb bij elk boek een linkje toegevoegd, mocht je willen weten waar het boek over gaat dan kan je daar op klikken! 😉

Since You’ve Been Gone van Morgan Matson

Since You’ve Been Gone is mijn favoriete boek of all time en ik wil hem echt heel graag weer herlezen. Dat komt mooi uit, aangezien er de aankomende maand weer een #MonthOfMatson wordt georganiseerd. Als je meedoet aan deze ‘challenge’ dan ga je in de hele maand mei alle boeken van Morgan Matson lezen. Voor sommigen zou dat gewoon lezen zijn, maar voor sommigen is dat ook herlezen! Zo ga ik twee nieuwe en twee oude lezen en herlezen. Ik heb er echt ontzettend veel zin in, aangezien Morgan Matson mijn favoriete schrijfster is (maar dat wist je al.. duh! ;))

Amy & Roger’s Epic Detour van Morgan Matson

Dit is ook een boek dat ik al eerder gelezen heb maar ook aankomende maand ga herlezen! Amy & Roger’s Epic Detour vond ik niet zo geweldig als Since You’ve Been Gone, maar alsnog komt hij een heel eind!

From A Distant Star van Karen McQuestion

Ik vind het zo jammer dat dit boek niet zo bekend is en ook dat dus heel veel mensen hem niet gelezen hebben. Zonde, want dit boek is zo ontzettend mooi! Het was mijn eerste échte Sci-Fi boek en door From A Distant Star wil ik graag nog meer Sci-Fi boeken lezen. Eigenlijk vind ik gewoon dat iedereen dit boek eens gelezen moet hebben. Omdat hij zo mooi was ga ik hem binnenkort nog eens herlezen!

Mockingjay van Suzanne Collins

Samen met Catching Fire is Mockingjay mijn favoriete boek uit de trilogie, maar aangezien ik The Hunger Games en Catching Fire al eens herlezen heb en Mockingjay nog niet, staat ook hij gepland om te herlezen.

Allegiant van Veronica Roth

Hetzelfde geldt voor Allegiant! Het is mijn favoriete boek uit de trilogie en het hoort ook tot een van mijn favoriete boeken ooit. Ik had eigenlijk gepland om Allegiant voor de film nog eens te lezen, maar de film heb ik al gezien. Maar alsnog maakt dat natuurlijk niets uit, ik ga hem binnenkort gewoon nog eens herlezen.

The Guest List van Melissa Hill

Een hoop lezers zullen Melissa Hill niet kennen, aangezien ze chicklit schrijft, maar ik kwam The Guest List tegen op het boekenfestijn en de voorkant sprak me meteen ontzettend aan. Het bleek ook nog zo te zijn dat het boek vanbinnen ontzettend leuk was! Ik had nooit verwacht dat ik dit boek zo leuk zou vinden en ook Melissa Hill tot een van mijn favoriete schrijfsters behoort. Ik heb al drie boeken van haar gelezen, maar ik vind The Guest List toch echt de beste. Het verhaal is zo goed opgebouwd en ik heb nog nooit zo’n grote plottwist meegemaakt. Daarom ga ik hem nog eens herlezen!

Welke boeken wil jij graag herlezen?

12 thoughts on “6 boeken die ik graag wil herlezen

  1. Ik had me voorgenomen Mockingjay ook te herlezen voordat ik naar de bioscoop ging, maar is me niet gelukt. Sowieso wil ik The Hunger Games opnieuw lezen, maar voorlopig ben ik wel zoet met alle andere boeken die op me te wachten staan om te gaan lezen 😉

    Liked by 1 person

  2. Ik zou ‘Nooit meer slapen’ van W.F. Hermans weleens willen herlezen, omdat het lang geleden is dat ik het las en ik vond het zo goed. Maar waarschijnlijk ga ik eerder de film kijken die net uit is. Verder heb ik het voornemen om ‘De Maskilim’ van Menno Haaijman nog eens te lezen. Het is nooit echt bekend geworden, maar ik vond het zo’n gaaf boek dat ik het graag eens wil bespreken op mijn blog.

    Liked by 1 person

  3. Allegiant heb ik begin deze maand herlezen; ik wilde hem graag herlezen voordat ik de film zag. Maar misschien had ik dat beter niet kunnen doen, want nu zag ik juist nog meer de verschillen tussen boek en film.. 😉

    Liked by 1 person

  4. Ik ben nu bezig met het herlezen van The Iron Fey serie (echt een aanrader!!!!) . Later ga ik denk ik An Ember in the Ashes (want deel 2 komt bijna) en The Heir herlezen want volgende maand word het laatste boek van de serie uitgegeven 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

