The 7 Deadly Sins Of Reading Tag

Ik werd vorige week getagd door Kwante In Wonderland om ‘The 7 Deadly Sins Of Reading‘ tag te doen! Bedankt voor het taggen Kwante 🙂 Deze tag gaat over de zeven zonden van het lezen, ik ben benieuwd!

Hebzucht
1) Wat is je duurste boek en wat is je goedkoopste boek?

Mijn duurst boek is obviously een Nederlands boek vertaald uit het Engels.. en dat is Stad van Hemelse Vlammen van Cassandra Clare! Hij was €22,50 maar ik neem het het boek ook niets kwalijk. Hoe kan het ook anders als hij 700 pagina’s dik is!
Mijn goedkoopste boek komt (natuurlijk) van het boekenfestijn en dat is Saint Tropez van Melissa De La Cruz. Hij was maar €1,99!

Woede
2) Met welke auteur heb je liefde/haatrelatie?

Veronica Roth! Begrijp me niet verkeerd, ik vind haar boeken geweldig en vaak genoeg vind ik haar ook geweldig, maar ik kan er nog steeds niet over uit wat ze gedaan heeft in Allegiant.

Vraatzucht
3) Welk boek heb je heerlijk verslonden elke keer, zonder enige wroeging?

Ik herlees niet vaak mij boeken, maar het boek (of eigenlijk serie) die ik al een paar keer heb herlezen is natuurlijk The Hunger Games. Daarnaast ben ik van plan Since You’ve Been Gone te gaan herlezen binnenkort, omdat het gewoon zo’n geweldig goed boek is (en mijn favoriet of all time!) En eerlijk gezegd krijg ik nu opeens zin om Since You’ve Been Gone nog een keertje te gaan lezen 😉

Luiheid
4) Welk boek heb je zolang mogelijk uitgesteld door luiheid?

Dit moet Legend van Marie Lu zijn! Ik kocht het boek in de zomer van 2014 en ben toen ergens tegen het najaar erin begonnen, maar ik ben toen gestrand bij bladzijde 78 en dat bleef ruim een jaar zo. Ik heb begin van het jaar pas het boek uitgelezen. Ik had er toen meteen spijt van omdat ik het best een goed boek vond.

Hoogmoed
5) Over welk boek praat je het meest om een hele slimme lezer te lijken?

Hmm.. ik heb geen idee. Volgens mij doe ik dat niet echt. Ik praat gewoon over de boeken die ik leuk vind.

Lust
6) Wat vind je het meest aantrekkelijk aan mannelijke of vrouwelijke hoofdpersonen?

Eerlijk gezegd vind ik zowat elke mannelijke hoofdpersoon leuk, maar ik vind vooral de hele schattige en fluffy jongens heel leuk, denk hierbij aan Peeta van The Hunger Games of Cricket van Lola and the Boy Next Door.

Afgunst
7) Welk boek zou jij het liefst krijgen als een cadeau?

Hmm, lastig! Ik zou zeggen Morgan Matson maar obviously heb ik al haar boeken al. Ik denk dat ik dan toch voor Harry Potter zou gaan, stiekem een beetje omdat ik me soms wel eens buitengesloten voel, maar ook omdat het me een ontzettend toffe serie lijkt.

Dit was het dan alweer. Ik geef het stokje door Céline van Portable Magic en Maria van Book Globe!

Leave a Reply

