How To Be Single

How_To_Be_Single_Poster

Titel: How To Be Single
Release: 11 februari 2016
Genre: Comedy, Romantiek
Duur: 110 minuten
Regisseur: Christian Ditter
Acteurs: Dakota Johnson, Alison Brie, Rebel Wilson, Leslie Mann, Nicholas Braun, Anders Holm, Jake Lacy en Damon Wayans Jr.

Er is een juiste manier van single zijn, een verkeerde manier van single zijn, en dan… heb je Alice. En Robin. Lucy. Meg. Tom. David.

New York zit vol met eenzame zielen op zoek naar de juiste match, echte liefde, een date, of gewoon iets daar tussenin. En ergens tussen de uitdagende berichtjes en one-night stands, hebben deze vrijgezelle allemaal iets gemeen, de noodzaak om te leren op de juiste manier single te zijn in een wereld vol met steeds veranderende definities van liefde. Daten in de stad die nooit slaapt is nog nooit zo leuk geweest. 


Pas zat ik op Twitter en Pathé tweette toen de trailer van How To Be Single. Ik had nog niet over de release van deze film gehoord en toen ik de trailer had gezien wist ik 100% dat ik deze film wilde kijken. Ik ben een ontzettend romcom fan dus deze film kan mooi bij dat lijstje aansluiten. How To Be Single is weer een echte romantische comedie. Een handje vol met singles die het allemaal maar moeten leren om op de juiste manier single te zijn. Dé perfect elementen voor een romantische comedie, toch?

Ten eerste moet ik toch wel even kwijt dat ik zo ontzettend veel van Rebel Wilson houd. Ze is zo’n goede actrice en ook zo grappig! Zo zat de hele zaal vol en elke keer als Robin (Rebel Wilson) wat grappigs deed moest heel de zaal lachen.

De film begint in een flashback, hier leren we wat over Alice (Dakota Johnson) en haar vriendje Josh (Nicholas Braun). Gelijk vanaf dat moment zien we al dat deze film een comedie is, want we moesten meteen hard lachen.

Voor de rest van de film volgen we Alice, Robin, Meg en Lucy en hun weg naar hun zoektocht tot liefde. Ik was hier echt ontzettend blij mee, er komt echt veel romantiek in voor en dit wordt mooi afgewisseld met de comedie.

De regie vond ik heel goed gedaan. Nou heb ik niet super veel verstand van films, maar de regisseur vertelt ons het verhaal op een hele mooie en logische manier. Alles loopt chronologisch (op de flashback aan het begin na) en de film was naar mijn idee niet langzaam, het liep mooi in elkaar over.

Het script was ook goed in elkaar gezet. Ik ben enorm fan van meerdere verhaallijnen in een film (denk hierbij aan Love Actually, Valentines Day, New Years Eve) en ik was ook blij dat dat hier ook gedaan werd. Waarom? Soms word je het simpelweg wel eens zat dat het verhaal alleen maar over twee personen gaat die de liefde vinden, dus als er meerdere personages en dus meerdere verhaallijnen zijn krijgt de film ook meteen meer afwisseling.

Ook de achtergrondmuziek werkte goed bij de scènes! Als ze in de bar waren hoorde je hele leuke uitgaansmuziek op de achtergrond, was er een serieuzere scène dan was de muziek ook wat droeviger, dus precies ingesteld op de scènes.

De film had een mooi einde en het was totaal niet cliché. Nou weet ik van mezelf dat ik cliché eindes echt geweldig vind, maar de manier waarop How To Be Single eindigde paste gewoon heel goed bij het verhaal en ik kon het gewoon niets anders dan mooi vinden. Ook leek het eind wel een hint te geven, het leek net of er naar een part 2 verwezen werd. Ik hoop ontzettend dat mijn gevoel klopt, want ik ben ervan overtuigd dat ik How To Be Single aan mijn favoriete romcom lijstje kan toevoegen.

★★★★☆

One thought on “How To Be Single

Leave a Reply

