7 Ultimate Ships: Mijn Favorieten

Je komt ze tegenwoordig overal en nergens tegen, al is het in een boek, een serie, een film of in de showbizz, iedereen kent ships. Zo heb ik er een hele boel en vandaag ga ik mijn favoriete met jullie delen!

  1. Clace: Jace en Clary van The Mortal Instruments

Ik kan er absoluut niet omheen, ook ik ben een enorme fan van dit koppel en ik ship ze echt 100%. De manier waarop hun relatie wordt beschreven vind ik echt ontzettend mooi en er is ook de tijd voor genomen. In alle zes de boeken zie je hun relatie weer vanaf een andere kant en dat maakt het nou zo ontzettend leuk.

  1. Everlark: Katniss en Peeta van The Hunger Games

Vanaf de allereerste bladzijde dat ik The Hunger Games las, was ik al #TeamPeeta. Ik zie Gale gewoon liever als vriend van Katniss. In het begin is de relatie van Katniss en Peeta nog wat stroefjes (we weten allemaal wel waarom) maar gaan de weg de trilogie zie je hun relatie ook groeien en dat is wat ik zo ontzettend mooi vind!

  1. St. Oliphant: Anna en Étienne vaIMG_20160306_000302n Anna and the French Kiss

Dit is misschien wel de meest hartverscheurendste ship ever, de relatie van Anna en Étienne is letterlijk een achtbaan, het bestaat uit ups en downs. Ondanks dat alles, zijn ze nog steeds een super schattig koppel.

  1. Maxerica: America en Maxon van The Selection

Ook deze relatie verliep eerst wat stroefjes, maar toen werden America en Maxon vrienden en zelf na dat nog iets meer! 😉 Dit vind ik de mooiste manier van hoe een relatie beschreven kan worden. Je ziet ze naar elkaar toegroeien en dat vind ik nog wel het mooist.

  1. Framily: Emily en Frank van Since You’ve Been GoneIMG_20160205_222659

Eerlijk gezegd hadden Emily en Frank nog niet echt een shipnaam, dus ik heb er zelf een verzonnen. Normaal doe ik dat niet zo gauw omdat ik echt op de raarste namen kom, maar ik ben nog best wel trots op framily! Emily en Frank ontmoeten elkaar voor het eerst in de zomer, ze kennen elkaar van school maar zijn totale vreemden voor elkaar. De relatie van Emily en Frank is voornamelijk gebouwd op vriendschap en dat maakt dit zo’n mooie ship.

  1. Shanara: Shane en Cara van The Guest List (Melissa Hill)

Ook deze shipnaam heb ik zelf verzonnen, omdat er dus geen fandom van dit boek bestaat. Maar dat betekent natuurlijk niet dat deze ship niet op mijn lijstje staat. Wat houd ik veel van Shanara! Ik word altijd helemaal happy van hun toegewijde liefde naar elkaar ❤

  1. Fourtris: Tris en Tobias van Divergent

Wat deze ship zo uniek maakt in deze lijst is dat dit het enige koppel is zonder love triangle. Fourtris doet daar niet aan, die hebben alleen oog voor elkaar! 😉 Bij deze ship is het verhaal erachter echt ontzettend mooi, maar tegelijkertijd ook het koppel waar ik het hardst om gehuild heb. Mensen die Allegiant hebben gelezen weten precies waar ik het over heb (ik heb echt een half uur lopen huilen totdat ik verder kon met lezen).

Wat zijn jouw ultimate ships? Ik ben ontzettend benieuwd!

5 thoughts on “7 Ultimate Ships: Mijn Favorieten

  1. Aaah ja Jace en Clary zijn gewoon perfect! Inderdaad goed gedaan met de boeken, want hun relatie is echt heeeeeeeeeeeel ingewikkeld geweest!
    Fourtris is inderdaad goed wat betreft het feit dat er geen love triangle is, maar ik vond het echt superirritant om over hun relatie te lezen. Ze maken op een gegeven moment alleen maar ruzie, en als het eindelijk goed met ze gaat is de serie afgelopen. Helemaal afgelopen. Als je begrijpt wat ik bedoel…

    Liked by 1 person

Leave a Reply

