Liebster Award

liebster.pngCéline van Portable Magic heeft mij genomineerd voor de Liebster award! Echt super lief, dankjewel ❤

De Liebster award is een ‘Award die steeds wordt doorgegeven van blogger tot blogger. Het is een award die eigenlijk bedoelt is om nieuwe blogs een beetje in de spotlight te brengen! Céline heeft mij genomineerd en 11 vragen aan mij gesteld die ik dan moet beantwoorden. Super leuk! Laten we aan de slag gaan.

Wat je is all-time favoriete boek? Het allerallerallerbeste boek dat je ooit hebt gelezen?

Mijn all-time favoriete boek en dus mijn allerallerallerbeste boek dat ik gelezen heb vind ik stiekem toch wel Since You’ve Been Gone van Morgan Matson. Ik hoor een paar van jullie al denken, HUH? Maarja, Morgan Matson is mijn favoriete schrijfster en ik houd ontzettend (echt heel erg) van romantische contemporaries dus daarom is mijn all-time favoriete boek ook een romantische contemporary!

Wanneer en waarom begon je met bloggen?

Ik begon met bloggen op 16 juni 2015, dit was op de blog The Young Reading Girls (toen nog daily life of two girls). Deze blog deed ik samen met mijn vriendin Merle, maar in januari hebben we besloten onze eigen weg te gaan en vanaf 14 januari had ik deze blog! Waarom ben ik begonnen met een blog? Mijn beste vriendin Saskia van Saskia’s Bookshelf begon vorig jaar maart ook een blog en ik was wel geïnspireerd daardoor, ik lees ook veel boeken en ik geef ook graag mijn mening daarover. Daarom besloot ik om ook een blog te beginnen!

Wat vind je zo leuk aan lezen?

Ik vind lezen vooral zo leuk omdat het lekker ontspannend is, maar ook vooral om lekker weg te zwijmelen uit de realiteit. Als ik bijvoorbeeld een drukke dag gehad heb en even ‘nergens’ meer aan wil denken, dan ga ik lekker lezen en word ik helemaal in het verhaal opgezogen.

Wat is je favoriete blog en waarom? Van wie lees je telkens ieder artikel?

Mijn favoriete blog is die van Saskia 🙂 Ik volg haar al sinds het begin en ik lees ook elke post van haar! Verder vind ik de blog van Cristina (My Tiny Obsessions) ook een ontzettende leuke blog; hij is alleen wel Engels.

Heb je gesigneerde exemplaren in je boekenkast?

Jazeker! Ik was anderhalf jaar geleden op het Best Of YA event in Amsterdam, toen Kiera Cass te gast kwam! Ik heb toen mijn eerste drie delen van De Selectie laten singeren en ik ben daar ontzettend trots op.

Welke auteur zou je graag ontmoeten? En wat zou je hem/haar willen vragen?

Ik hoef hier echt geen seconde over na te denken: MORGAN MATSON!! Ik houd zo ontzettend veel van haar boeken en ze heeft ook zo’n leuke persoonlijkheid. Ik zou het echt geweldig vinden als ik haar zou kunnen ontmoeten en ik zou haar dan willen vragen of ze al mijn boeken van haar wilt singeren! 🙂

Als jij een boekenevenement zou mogen organiseren, wat zou je dan doen?

Hmm, lastig hoor. Ik ben namelijk nooit zo goed in het organiseren van iets! Ik zou in ieder geval proberen zoveeeeeel mogelijk bekende auteurs uit te nodigen en dan een soort van high tea houden zodat alle fans met de auteurs kunnen praten en gezellig kunnen doen!

Gebruik je een speciale bladwijzer tijdens het lezen?

Yes! Ik maak altijd mijn eigen bladwijzers, ik heb daar ook een post over gemaakt (klik hier als je die wilt lezen). Ik vind die echt ontzettend fijn en als ik de patroontjes weer zat ben dan maak ik zo weer een paar nieuwe!

Had je 10 miljoen, wat zou jij dan doen? Een feestje bouwen of je geld op doen ? … Oke nu eventjes serieus. Had je al het geld van de wereld, waar zou jij het aan spenderen?

Ten eerste: alle boeken kopen die ik nog wilde, nieuwe boekenkasten, ik zou wat aan mijn familie en vrienden geven en misschien ook nog wat geld aan een goed doel.

Heb je grote plannen in het vooruitzicht voor je blog?

Nog niet zo heel erg, ik begin net ik vind hoe het nu gaat eigenlijk wel fijn. Elke dinsdag en vrijdag komt er om 13 uur een post online en ook ben ik wat actief op Twitter en Goodreads. Ik vind het leuk om met jullie lezers te praten en ik hoop dat jullie mijn blog leuk vinden! 😉

Welke soort artikelen lees je graag op andere blogs? Lees je graag recensies of juist niet? Volg je het advies op van bepaalde bloggers om een bepaald boek te kopen?

Meestal lees ik recensies, maar ik vind andere boekgerelateerde posts ook heel leuk! Bijvoorbeeld tags en ook lijstjes vind ik ontzettend geinig. Als een boek mij echt heel leuk lijkt volg ik het advies op, maar anders niet.

Zo, dat waren alle vragen. Aangezien ik nog niet zo superveel blogs ken en heel veel blogs deze award al hebben gedaan, nomineer ik Merle van The Young Reading Girl voor de Liebster Award!

Wanneer begon je met het lezen van YA?

Wat was het allereerste YA boek dat je gelezen hebt?

Wat is je lievelings/meeste favoriete boek ever?

Wie is je meest favoriete personage, meisje en jongen?

Als je één personage mocht kiezen waarmee op date zou willen, wie zou je dan kiezen

Wat is je meest favoriete ship?

Waarom begin je met bloggen en hoelang blog je al?

Heb je ook gesingeerde boeken?

Wat is je favoriete genre binnen YA?

Wat zijn de doelen van je blog?

Welke auteur heb je al eens ontmoet en wie zou je willen ontmoeten?

Leave a Reply

