My True Love Gave To Me

 

Titel: My True Love Gave To Me: Twelve Holiday Stories12353898_1542436309412155_1462828420_n
Schrijvers: Rainbow Rowell, Kelly Link, Matt De La Peña, Jenny Han, Stephanie Perkins, David Levithan,  Holly Black, Gayle Forman, Kiersten White, Myra McEntire, Ally Carter, Laini Taylor
Genre: Young Adult/Short Stories/Romance
Uitgever: St. Martin’s Press
Datum: 14 oktober 2014
Pagina’s: 355

4 sterren

If you love holiday stories, holiday movies, made-for-TV-holiday specials, holiday episodes of your favorite sitcoms and, especially, if you love holiday anthologies, you’re going to fall in love with My True Love Gave To Me: Twelve Holiday Stories by twelve bestselling young adult writers, edited by international bestselling author Stephanie Perkins. Whether you enjoy celebrating Christmas or Hanukkah, Winter Solstice or New Year’s there’s something here for everyone. So curl up by the fireplace and get cozy. You have twelve reasons this season to stay indoors and fall in love.


Ik had eerlijk gezegd nog nooit van dit boek gehoord, totdat ik de recensies van Jennifer van bookbloglovin las. Dit boek leek me meteen al iets voor mij, vooral omdat het romantische verhalen zijn en ik daar echt bij weg kan zwijmelen. Dus toen ik pas in Donner (Rotterdam) was, zag ik hem liggen en ik moest die zeker te weten in mijn mandje hebben! Het boek bestaat uit twaalf verhaaltjes en is een perfecte read voor kerst en oud en nieuw.


Midnights van Rainbow Rowell

Dit verhaaltje heet Midnights en speelt zich af op vijf Oud & Nieuw feestjes, wanneer twee hoofdpersonen (Noel en Mags) elkaar ontmoeten, vrienden worden, beste vrienden worden en wanneer ze proberen uit te vogelen of ze misschien iets meer zijn dan vrienden.

Ik vond dit verhaal meteen een goede start voor het boek. Ik had nog nooit wat van Rainbow Rowell gelezen, maar ik vond haar schrijfstijl meteen erg aangenaam. Ik heb echt genoten van dit verhaal en ik vind het jammer dat het zo snel voor bij ging.

★★★★★

The Lady And The Fox van Kelly Link

Miranda is geen perfecte, rijke Honeywell, maar ze is de peetdochter ervan. Elk jaar viert ze kerst met Daniel Honeywell. Miranda gaat op een kerst naar buiten om te kijken naar een rare man die buiten staat te kijken, want hij lijkt erg op een Honeywell. De volgende kerst kijkt ze of de man er weer is, maar hij is nergens te bekennen. Pas jaren later ziet ze hem weer, maar alleen op kerst zelf en wanneer het sneeuwt. Wie is deze man en waarom zit hij vast?

Ik kende Kelly Ink nog niet en ik moet zeggen dat ik niet zo’n fan ben van dit verhaal. Het begon allemaal een beetje vaag en ik kon niet goed in het verhaal komen. Het eind vond ik daarentegen wel weer erg schattig, al weet ik eerlijk gezegd niet eens hoe het mysterie in elkaar zat.

★★★☆☆

Angels In The Snow van Matt De La Peña

Shy woont in New York en hij studeert daar aan NYU. Het is kerst en Shy heeft geen geld om naar huis te gaan zodat hij kerst kan vieren met zijn familie, dus hij past op de kat van een vriend. Terwijl hij denkt dat hij helemaal alleen in het appartementen complex is, blijkt dat er nog iemand is, een meisje genaamd Haley.

Ook Matt De La Peña kende ik niet, maar na dit verhaal sta ik er wel voor open om andere boeken van hem te lezen. Het begin was eerst nog een beetje mysterieus, je wist niet veel over Shy maar later kwam je steeds meer te weten. Dit was een van de betere verhalen.

★★★★☆

Polaris Is Where You’ll Find Me van Jenny Han

Het leven op de Noordpool kan hard zijn, vooral als je een mens bent die er woont, je vader de Kerstman is en je crush een elf. Natalie weet dat mens-elf relaties niet bestaan, maar ze hoopt nog steeds dat haar kerstwens uit komt.

Ik heb de boeken van Jenny Han al lang op mijn lijstje staan, dus het was een goede beslissing om eerst dit verhaal van haar te lezen. Zo krijg je een indruk van haar schrijfstijl en ik heb mijn bevestiging; ook van Jenny Han wil ik meer lezen. Ondanks dat het verhaal zo kort was vond ik wel dat het naar mijn mening heel goed in elkaar stak. Het was overigens ook wel eens leuk om in een personage te kruipen die de Kerstman als haar vader heeft.

★★★★☆

It’s A Yuletide Miracle, Charlie Brown van Stephanie Perkins

Marigold Moon woont in een appartement vol met dozen van haar vorige leven met haar moeder, die ‘s nachts werkt in haar eigen restaurant. Aan de overkant van haar appartement verkopen ze kerstbomen, en daar werkt een jongen met een geweldige stem. Wanneer Marigold aan hem gaat vragen of hij de verteller van haar video wilt zijn (stiekem stalkt ze hem), koopt ze per ongeluk een kerstboom. De jongen-met-de-geweldige-stem draagt de kerstboom naar haar appartement, waar hij ontdekt dat Marigold een hamsteraar is en het een zooitje is binnen. Hij besluit haar te helpen.

Sinds ik Anna and the French Kiss heb gelezen ben ik helemaal weg van de manier waarop Stephanie schrijft. Stiekem was dat ook wel een reden dat ik dit boek wilde hebben en ik ben zeker niet teleurgesteld! Dit verhaal heeft een mooie gedachte en is heel mooi verteld. De personages ship ik voor 100% (hoe kan het ook anders) en ik vond het echt heel jammer dat er geen heel boek is geschreven van dit verhaal.

★★★★★

Your Temporary Santa van David Levithan

Het verhaal gaat over een naamloze verteller die zich verkleed als de kerstman om zijn vriendje Connor een plezier te doen. Hij doet dat uit liefde voor zijn vriendje en zodat het kleine zusje van Connor, Riley, blijft geloven in de kerstman na het hebben van een heftig jaar.

Ook David Levithan kan ik van mijn lijstje afkruisen als het gaat om schrijvers waar ik nog nooit wat van gelezen heb. Eigenlijk best wel jammer dat ik niet eerder wat van hem gelezen heb, aangezien zijn schrijfstijl heel oprecht is en het paste goed bij het verhaal. Het verhaal was aan de andere kant wel wat kort.

★★★★☆

Krampuslauf van Holly Black

Om een goed feestje te bouwen heb je een paar dingen nodig. Zoals eten, drank, muziek, decor en het belangrijkst: gasten. Dit kan moeilijk zijn als je alleen een caravan hebt die vol staat met troep, weinig geld hebt en weinig gasten hebt. Terwijl het alleen maar een feest is voor je beste vriendin omdat haar vriendje haar bedrogen heeft.

Straight to the point: dit verhaal vond ik heel bizar. Ten eerste snap ik nog steeds niet wat een Krampus is. Volgens internet is het een soort Sinterklaas, maar waarom speelt het verhaal zich dan in de zomer af? Verder was het ook heel vaag beschreven en op het eind begreep ik er ook niet zoveel meer van. Er gebeurde van alles en ik wist niet eens de reden waarom dat allemaal gebeurde. Ondanks dat allemaal was het verhaal wel goed te lezen (ik snap al wat je denkt: je begreep er toch niets van?) En ja, het dat klopt wel maar op een of andere manier was het verhaal wel te volgen.

★★★☆☆

What The Hell Have You Done, Sophie Roth? van Gayle Forman

Het kan moeilijk zijn om aan nieuwe steden te wennen. Vooral als je uit een grote stad komt en je verhuist naar ‘the middle of nowhere’. Niemand begrijpt je en ze zijn een mysterie om jou te begrijpen. Dit is het nieuwe leven van Sophie Roth. Dit levert een heleboel “What the hell have you done, Sophie Roth?” momenten op, de ene zijn leuk en andere slecht.

Dit verhaal was goed te volgen, maar ik vond hem niet leuk omdat ik de relatie/ontwikkeling tussen de hoofdpersonen een beetje onrealistisch vond. Ook begreep ik de helft niet van wat Sophie nou aan het vertellen was. Het is jammer dat dat het een beetje verpest heeft voor mij.

★★★☆☆

Beer Buckets and Baby Jesus van Myra McEntire

Het kan serieuze consequenties opleveren als je de spullen van de kerst optoch en de locatie in de fik steekt. Hoe los je dat weer op? Vaughn moet door zijn acties de priester helpen met het opnieuw opbouwen van de optocht. Als de optocht plotseling in gevaar is door het weer, maakt een onvermoede persoon het beste van de situatie en redt de avond.

In het begin kon ik een beetje lastig in het verhaal komen, omdat ik het best moeilijk vond om alles aan mekaar te koppelen. Maar nadat ik eenmaal wist hoe het in elkaar stak las het opeens wel lekker weg. Ik wilde door lezen en niet stoppen en daarna had ik het verhaal ook zo uit.

★★★★☆

Welcome to Christmas, CA van Kiersten White

In een klein dorpje genaamd Christmas is een klein restaurantje waar Maria werkt. Ze haat haar baan, haar dorp en haar leven. Het liefst wil ze meteen wegwezen als ze afgestudeerd is. Tenminste, dat dacht ze.. Wanneer het restaurant een nieuwe kok huurt die blijkbaar Kerst wonders kan vervullen, is Maria geboeid. Ze beseft zich snel hoe speciaal haar leven is en hoe krachtig een goed gekookte zelfgemaakte maaltijd is.

Dit was een van de verhalen die ik dan weer wél leuk vond. Het verhaal was heel goed in elkaar gebouwd en het liep mooi door. Ook de hoofdpersoon was leuk om te volgen en het was leuk dat Ben (de kok) zo mysterieus beschreven werd.

★★★★★

Star of Bethlehem van Ally Carter

Door een hele boel last-minute beslissingen, sluit Lydia een deal met een random meisje op het vliegveld. Ze zou naar New York gaan, maar nu weet ze helemaal niet waar ze terecht komt. Als ze arriveert op haar bestemming, wordt ze begroet door een familie die haar Hulda noemt. Blijkbaar is ze een IJslandse uitwisselingsstudent. En het leukste daaraan? Een van de familieleden, Ethan, is blijkbaar haar vriendje.

Dit verhaal vond ik echt geweldig en ik zou het het liefst van alle twaalf verhalen zien als een boek. Het verhaal is best origineel en de personages zijn allemaal zo lief. Ik heb erg genoten en ik was ook zo door het verhaal heen.

★★★★★

The Girl Who Woke The Dreamer van Laini Taylor

Neve woont op het eiland van veren, waar de bewoners opvallende gewoontes hebben. Als een man een vrouw als zijn vrouw wilt aannemen, moet hij elke nacht tot kerst een cadeautje op de veranda van achterlaten. Als een vrouw die man als haar man wil, worden ze gebonden door een dans op de laatste dag van het event (kerst dus). Als ze  dat niet willen, moeten ze een verwelkte bloem neerleggen op hun eigen veranda zodat ze kunnen zien dat ze het niet wil. Maar wat doe je als de meeste gehate man van de stad jou een cadeau geeft? Wil je dan in ellende leven of sterven in armoede?

Dit verhaal kan ik goed verwoorden door te zeggen: last and definitely least. Ik kwam er niet in en ik begreep er op het gegeven moment niets meer van. Ik heel veel stukken gemist omdat het me niet echt boeide en het eind vond ik ook nog een heel apart. Jammer dat het laatste verhaal zo’n afknapper is!

★★☆☆☆

Na alle recensies bij elkaar op te hebben geteld en weer door elkaar gedeeld te hebben is mijn uiteindelijke beoordeling voor My True Love Gave To Me:

★★★★☆

12 thoughts on “My True Love Gave To Me

    • Ik heb hem bij Donner gekocht en daar was hij 12,50. Inderdaad misschien wel een beetje aan de dure kant voor een Engels boek! Maar daar in tegen altijd nog goedkoper dan een Nederlands boek 🙂

      Like

      • Ja superstom, door de wet mogen Nederlandse boeken dus bijna nooit afgeprijsd worden. Ben daardoor sinds de zomer ook overgestapt op Engels en vind ik ook veel fijner! Ja doen echt een aanrader! Van het zomer komt de zomer versie uit en ik kan echt niet wachten!

        Like

      • Echt? Wauw dat wist ik niet eens! Wat flauw zeg want online kan je wel heel veel Engelstalige boeken goedkoop krijgen en ook in de winkels zijn ze minder duur maar soms wil je een boek echt in het Nederlands in de boekenkast hebben dat heb ik met Divergent bijvoorbeeld maar die is ook prijzig 😦 ECHT? weet je ook hoe die heet dan? De voorkant ziet er toch zo leuk uit ook ❤

        Liked by 1 person

      • Ja, ik heb toen ook per boek 20 euro moeten neer tellen voor Divergent, nu was het wel de moeite waard maar de originele is wel de helft goedkoper 😅 Jazeker! Summer Days & Summer Nights heet ‘ie!

        Like

      • OMG JA ECHT HE! Urgh ik ben gek op Divergent maar ik weet niet of ik zoveel wil betalen ervoor ‘Dilemma’ dus xD heb je alle delen van Divergent in het NL? Ohwwww wauwww en dan weer korte verhalen zeker ❤ er was toch ook eentje met New Year of niet?

        Like

      • Hahaha die boek dilemma’s are killing us! Yes, allemaal in Nederlands. Plus Four natuurlijk! Jep, ook weer 12 verhalen waaronder (weer) van Stehapnie Perkins en Veronica Roth (als je van Divergent houdt 😉)

        Like

      • Haha ze worden nog onze einde! Oh Wauw en OMG YES die heb ik ook gelezen haha echt super dat Veronica die heeft geschreven het is altijd heerlijk om het verhaal door de ogen van de mannelijke hoofdrolspeler te lezen (zien). Nou nog een boek die ik op mijn lijstje dus kan adden xD

        Liked by 1 person

Leave a Reply

